Policjanci na terenie całego powiatu wołomińskiego tylko podczas ostatniej doby odnotowali cztery zgłoszenia o dokonaniu oszustw metodą „na BLIK”. Poszkodowani zgłosili, że nieustalony sprawca włamał się na konto na portalu społecznościowym, a następnie skontaktował się ze znajomymi poprzez komunikator i poprosił o szybką pożyczkę pieniędzy przekazaną kodem BLIK. W ten sposób oszust doprowadził zgłaszających do utraty pieniędzy.
Oszustwo tą metodą „na BLIK” polega na włamaniu się i przejęciu konta na portalu społecznościowym. Następnie za pomocą komunikatora właściciela konta wysyła wiadomości do jego znajomych z prośbą o pożyczkę i udostępnienie kodu BLIK.
Osoba, logując się do swojego banku, musi wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. Przestępca od razu wpisuje podany kod BLIK w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze. Co prawda, właściciel konta musi potwierdzić transakcję, ale robi to wierząc, że pomaga swojemu znajomemu, który znalazł się w potrzebie.